LISEBERG

Tänkte köra igenom min dag på Liseberg för er här på bloggen, så nu kör vi ! 
Jag gick upp kvart över sju på morgonen, duschade, sminkade mig, plattade håret, klädde på mig och åt en smörgås, bara något simpelt så på morgonen. Jag satte mig ner och chillade med min mobil, och väntade på att vi skulle åka. Jag och mamma åkte och hämtade upp Lucia, som jag hade saknat sååååå, det var verkligen skönt att träffa henne igen ! Vi drog vidare till Hja Station och gick till Hemköp och köpte godis till tågresan, haha fettos! Men efter det träffade vi iallafall Juliia och Molly vid stationen. Vi gick på vårat tåg, och märkte att det var överfullt.. Vi fick sitta i en trappa som gick mellan första och andra klass, vilket var jobbigt eftersom folk gick uppochner därifrån hela tiden, så vi fick ju flytta på oss. Vi åt alltså inte godiset pga att det var så mycket folk, men vi kom iallafall fram till Göteborg tillslut, gick och mötte Dilan och köpte Frapinos och Chai Latte på EspressoHouse, mums ! 
Vi drog in till Nordstan och kikade lite i affärer, köpte faktiskt inget, vilket var en lättnad ! Vi tog iallafall spårvagn till Liseberg vid klockan halv elva eller något, så vi var väl där tjugo i lr nåt. Då var Liseberg redan öppet, så det var ju ingen kö. Vi ställde oss i kön till Lisebergsbanan direkt, och åkte den en gång, sen åkte vi ju såklart massa olika grejer, b.la Uppsvinget två gånger, och jag har sagt hela mitt liv att det är något jag aldrig kommer åka, men fyfan vad rolig den var, STOLT. Mitt på dagen käkade jag på Burger King med Julia och Dilan medans Molly och Lucia åkte Atmosfear, vilket jag aldrig någonsin kommer klara av att åka! Men vi fick Lucia at gå Gasten med ett gäng, för ingen av oss ville gå. Men vi blev jagade av en jävla äckel sminkad gubbe från Gasten som ville få in folk där.. Jag, Juliia och Dilan typ sprang iväg och jag och Julia typ grät haha! Han såg så sjukt äcklig ut, ååååååh... Höll fan på att skita på mig.. Jag lovar ! Iallafall, innan Lusse gick med de gänget, frågade vi ett gäng med killar, runt 20 stycken, som funderade på om de skulle gå eller inte, vi sa att Lucia var en flicka i nöd, men de dissade oss och vågade inte gå den, haha! De killarna var förövrigt skitsnygga, de hade Gothia Cup band så, ni förstår väl att de är snygga då ? ;)
Vi åkte mer grejer och så. Sen var dagen typ slut. Vi skulle ta ett tåg hem vid åtta, för att Lucias mamma ville inte att hon skulle vara ute i Gbg längre, vi sprang ut till Spårvagnarna från Kållerado vid 19.36, och var väl vid hållplatsen 19.45 lr nåt, då stog det "5- 12 minuter", för er som inte förstår så skulle våran spårvagn komma om 12 minuter. Vi hade ju bara femton minuter på oss, men vi fick iallafall springa till en annan hållplats, för ett gammalt par sa att det gick fler spårvagnar där, så vi sprang dit. Men där var det åtta minuter, så vi hann inte.. Vi gick iallafall på den spårvagnen, och stog och pratade vid en hållplats, när vår spårvagn stog still. Spårvagnen var full så vi var tvugna att stå upp. Vi stog mellan såhär fyra säten, och höll oss i stolpat i taket. Men eftersom spårvagnen stog still, höll vi oss inte i. Men Lusse och Molly sa till mig att titta bakom mig, och det gjorde jag, då stog det några killar i den andra spårvagnen, som vinkade. Så vi vinkade som idioter, och jag vände mig om mot Lucia och Molly igen och skulle säga något till dem. SÅ BÄRJADE SPÅRVAGNSJÄVLEN ÅKA, SÅ VI FLYGER OMKULL OCH RAMLAR OCH ASGARVAR! Killarna i den andra spårvagnen garvade fan sönder.. Och en gubbe som jag ramlade på, sa "SSSSCCCHHHHH!!!!" Och jag kunde ju fan inte sluta skratta.. Vi bara försökte ta oss upp haha ! Vi kom en bit till på vägen och spårvagnen stannade. Så sa chauffören något i stil med "Det har uppkommit tekniska problem..." Så började folk prata, så man härde inte vadhan sa, men sen hörde man "Gå av" och Dilan och Molly och Juliia trodde att alla var tvugna att gå av, för så många gick av.. Jag sa "Men alla går ju inte alls av" Då sa de tyå "inte vårat problem" Så vi gick av spårvagnen och ställde oss utanför och började prata, så stängs dörrarna på spårvagnen vi var på innan, och den börjar fucking köra iväg.. Så snacka om att inte komma till Centralen i rätt tid.. Några jävla typ 8 åringar skrattade som fan i spårvagnen åt oss.. Vi fick leta upp en ny jäävla spårvagn och ta oss till Centralen, men när vi väl kom fram var det ju för sent.. Vi vaar väl vid stationen vid kvart över åtta eller något, Molly, Julia och Dilan gick in på starbucks och köpte frapino, jag och Lusse gick till Pressbyrån och köpte Godis och glass. Vi kom iallafall på vårat tåg tillslut, vi fick ju ta nio tåget istället, vilket inte gjorde Lusses mamma så glad.. Men vi klarade oss hem, men nästan inte... Vi blev nästan utkastade från tåget för att vi var för högljudda.. Kontrollanten sa tyå "Ska ni ha på musik får ni ha det i hörlurar. Och håll käften nu, annars måste jag kasta av er. Ni äger inte tåget!!!!!" Molly bara sa "Det gör inte du heller.." FYFAN VILKEN BLICK HON FICK HAHAHAHA! HON BLEV SÅ SUR, hAHHAHA, DE ANDRA SOM SATT I KUPÉN BARA LOG! HAHAHAH (Vi satt i en sån här liten kupé med åtta platser).

Jajajajaja, det var en del av Liseberg, och hoppas att ni orkade läsa allt ! Hihihih, snart kommer videon ut. Ska baara lista ut hur man får över videos från min SGS2 till min dator.. HEJDÅ :*

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: